– Projektový den: „TýDEN talentů“ – varianta 2

Cíl: Cílem Týdne talentů je, aby se žáci navzájem lépe poznali a uvědomili si, že každý jsme v něčem dobrý a všichni nemusíme umět vše. Zároveň se žáci zamyslí nad tím, čím by jednou chtěli být. Prosíme o spolupráci rodiče, kteří svým dětem pomohou s přípravou.

Cílová skupina: zde 5. ročníky
Časová dotace: 2 vyučovací hodiny denně
Pomůcky a zdroje: Pracovní list – sebepoznání a zamyšlení nad vlastnostmi, dovednostmi, zároveň pracovní list slouží i k závěrečné reflexi; pomůcky: PC, plátno, odborné učebny, další pomůcky dle potřeb žáků.

Příprava:

Projekt koordinuje kariérová poradkyně – před samotným zahájením přepošle informace zákonným zástupcům, které požádá o spolupráci a seznámí je s cílem a průběhem projektu. Realizuje i úvodní a motivační hodinu s pracovním listem a během týdne dle možností navštíví jednotlivé skupiny. V rámci týdne s dvou hodinovou časovou dotací denně se žáci představí se svoji aktivitou, plánovaný čas pro žáka 10-15 minut.

Hlavní činnosti:

Doma si žáci připraví činnost, se kterou se chtějí prezentovat. Přinesou si vhodné oblečení, pomůcky a mohou spolužáky něco nového naučit. Jestliže někdo dělá takovou aktivitu, kterou nelze ve škole předvést, nahraje krátké video, připraví krátkou prezentaci a vše doplní slovním komentářem, přinese si pomůcky apod. Specifická přání konzultujte s třídní paní učitelkou.
Na začátku týdne si Žáci vyplní Úvodní pracovní list. V průběhu týdne jsou realizována jednotlivá představení žáků, po kterých vždy proběhne ústní reflexe předvedené aktivity.

Závěr:

Poslední den čeká žáky pracovní list – Závěrečná reflexe, kde zhodnotí projekt a aktivity spolužáků.

Reflexe očima pedagogů:

Projekt Týden talentů byl velmi zdařilý, vše probíhalo dle plánu.
Silné stránky: Informovanost, organizace, plán, spolupráce s kolegy, zákonnými zástupci. Žáci zažili úspěch, pozornost žáků, projekt by doporučili všichni pro budoucí ročníky, jelikož se mohli inspirovat, Byla to zábava, ukázat, co jim jde a baví je. Nadšení žáků, učitelů, ale i zákonných zástupců. Vstupní pracovní list a závěrečná reflexe.
Slabé stránky: Vyšší časová náročnost.
Náměty pro zlepšení: Více času jednotlivým žákům k realizaci. V jedné třídě dostali všichni žáci od spolužáků nejenom ústní zpětnou vazbu, ale i písemnou. Zavedla bych písemnou zpětnou vazbu pro všechny. Pozvat budoucí 5. ročníky, aby se zašly podívat, aby věděly pro příští školní rok, co je čeká.

Zde si můžete přečíst článek o proběhlé akci.

Back to top