– Od výroby piva po práci bartendra

 

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ (zde 8. ročník)

Cíl: Seznámit žáky se základním podvědomím o provozu pivovaru, s procesem výroby piva a principy podnikání v gastronomii. Pochopit praktické aspekty provozování podniku, poznat výhody a rizika podnikání a rozvinout schopnosti klást otázky, diskutovat o reálném pracovním prostředí.

Časová dotace: 3 vyučovací hodiny

Pomůcky a zdroje: Tablety, pracovní list, psací potřeby, využití AI

 

Úvod: Seznámení s tématem a cílem hodiny, poučení o bezpečnosti v provozu.

Hlavní činnosti: Návštěva provozu. Skupinová práce na pracovním listu, práce s tablety s využitím AI. Prezentace zjištěného.

Závěr: Vyjádření žáků – zamyšlení, vlastní pocity z hodiny na dané téma, sdílení.

 
 


Reflexe očima pedagogů:

Velmi povedený projekt založený na praktických ukázkách a zkušenostech odborníků, zájem dětí, komunikativní třída.

Silné stránky hodiny: Zájem o obor, základní podvědomí o oboru, předání osobních zkušeností při exkurzi i během online besedy s odborníkem, třída v akci, kreativita, práce s AI a tablety.

 

Slabé stránky hodiny: Možná více času, ale nechtěla jsem, aby to bylo pro žáky moc dlouhé.

Náměty pro zlepšení: Více času na ztvárnění grafického plakátu, dodělat případně doma a odprezentovat v následující hodině.

Back to top