– Aktivity pro práci se skupinou i jednotlivci

Na této stránce najdete další náměty především do hodin kariérového vzdělávání a to většinou formou odkazu na již existující stránky s konkrétními aktivitami (není naším záměrem kopírovat či znovu objevovat to, co už je jinde k dispozici). Věříme, že ve spolupráci s kariérovými poradci ze zapojených škol časem přispějeme i aktivitami vlastními.

 

Aktivity pro výuku volby povolání

Hledáte-li inspiraci, jak obohatit svoji výuku volby povolání či jiné aktivity v kariérovém poradenství, najdete je na stránkách Paktu zaměstnanosti Plzeňského kraje – Poradce v Plzeňském kraji. Je zde představeno unikátní Portfolio aktivit, které má aktuálně rozsah cca 80 vyučovacích hodin s ambicí jej průběžně rozšiřovat. Portfolio aktivit bylo původně vytvořeno v návaznosti na požadavky vyplývající z Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání. Materiály (pracovní listy) k vybraným aktivitám portfolia jsou k dispozici zde: Praktické pomůcky pro výuku volby povolání

Okořeňte svoji praxi o další techniky a zdroje

Další užitečné pomůcky, náměty a inspiraci najdete na stránkách jihomoravského JCMM pod odkazy Metodiky pro výuku a Materiály pro pedagogy, které jsou součástí výstupu projektu  Kariérové poradenství, Podnikavost a Další Vzdělávání v Jihomoravském kraji.

Pracovní sešit 8 mýtů o volbě budoucího povolání

Pracovní sešit 8 mýtů o volbě budoucího povolání je moderním průvodcem výběrem středoškolského oboru pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol. Provede žáky procesem rozhodování, nabídne 51 úkolů vedoucích k sebepoznání, vyvrátí 8 nejrozšířenějších mýtů o výběru školy, naučí spojovat přirozené schopnosti se získávanými profesními návyky, pomůže nahlédnout do práce budoucnosti. V každé kapitole najdete cvičení na identifikaci talentů v 9 klíčových oblastech. Autorkou pracovního sešitu je Kateřina Málková, zakladatelka SMARTEE.cz.

Sady pracovních listů pro kariérové poradce na základních a středních školách

Info Kariéra Plzeň pro Vás připravila pracovní listy ke stažení, které jsou rozdělené do tří navazujících sad, kopírující tři oblasti dovedností pro řízení vlastní kariéry – 1. rozvoj sebepoznání a sebereflexe, 2. práce s informacemi o trhu práce a 3. rozvoj sebeprezentačních dovedností. Pracovní listy byly oceněny Národní cenou kariérového poradenství za rok 2020.

Příprava (online) kariérového portfolia jako výuková aktivita

Úvodní výuková aktivita, jejímž autorem je Petr Chaluš, je určená jako příprava před zavedením žákovských portfolií. Práce s portfoliem ve škole může pomoci se naučit poznávat své dovednosti, plánovat jejich rozvoj, umět je prezentovat. Může také podpořit žáky při rozhodování o další vzdělávací dráze, rozvíjení zájmů i mimo školu, řízení vlastního učení ve škole vztažené k životním a kariérovým cílům. Tato výuková aktivita je vhodná například na druhém stupni základní školy, s úpravami ji lze realizovat i na prvním stupni nebo na střední škole.

Když se řekne učební styl

Styl učení je způsob, jakým člověk, který studuje, přijímá informace. Zahrnuje způsoby a postupy, které každému studentovi vyhovují nejvíce, díky kterým se učí nejefektivněji. Příručka přináší podrobný návod, jak svůj učební styl identifikovat, i jaké metody učení jsou pro ten který učební styl výhodné a přirozené. Materiál lze využít jako náplň hodiny kariérového vzdělávání i při individuálních konzultacích. Autorkou příručky je PhDr. Nora Novotná, školní psycholožka na Gymnáziu Jana Palacha v Praze, příručka vznikla za podpory projektu „Příroda, společnost a kultura“ financovaného z ESF OPPA.

6 tipů na ledolamky

Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu. Jsou vhodné i jako úvodní aktivity do hodin kariérového vzdělávání. Mohou sloužit k seznámení účastníků, posilují dobré vztahy v kolektivu, uvolňují napětí ve skupině a lze je aplikovat na různé věkové kategorie.

Back to top