– „Učební styly v kontextu MBTI“

Cíl: Rozšíření znalosti o svém typu a stylu učení.

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, zde tercie víceletého gymnázia.
Časová dotace: 45 minut.
Pomůcky a zdroje: Pracovní list k určení typu MBTI dle příběhů + pracovní list do skupin – styly učení.

Úvod:

Brainstorming v kruhu na téma MBTI – co se jim vybaví (1x už na toto téma pracovali na www.emiero.cz)
Hlavní činnosti:
Určení typu MBTI dle příběhů na pracovním listě. Dle příběhů si žáci zapíší první písmeno (podle počátečního písmene dítěte z obrázku) do připravené tabulky čtyřmístného kódu a rozdělí se do skupin (IS, ES, IN, EN). Žáci si nejprve vypíší, co mají společného, jak se jim ve škole dobře pracuje, jaké typy úkolů upřednostňují, co je motivuje/demotivuje. Své zkušenosti sdílí mezi sebou. Poté zástupci skupin prezentují to, na čem se ve skupině shodli, celé třídě.

Závěr:

Společný komunitní kruh – zpětná reflexe – jak to bylo pro mě užitečné (barometr rukou), v případě časového prostoru prostor ke sdílení.

 


 
Reflexe očima pedagogů:

Silné stránky hodiny: Bylo dobře, že se připomenul již zpracovaný test Emiero. Žáci se aktivně zamýšleli nad pojmem učební styly, zaujatě pracovali na určení typu MBTI dle příběhů, měli prostor, časový plán vyšel.
Slabé stránky hodiny: Ideálně více času na naladění (motivaci) skupiny, žáci odpovídali na předem dané otázky.

Back to top