– „Poznej svůj učební styl“

Cíl: Výběr vhodnosti učebního stylu pro každého studenta.

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ, zde 1. ročník gymnázia
Časová dotace: 90 minut.
Pomůcky a zdroje: Materiály SCIO, vlastní programy PPP, metodika „Poznej svůj učební styl“ – metodika, dotazník, doporučení, vyhodnocení.

Úvod:

Na začátku programu jsou vysvětlena pravidla práce v komunitním kruhu (komunikace, vzájemné respektování názorů, pravidlo STOP), třída je seznámena s harmonogramem programu a s jeho stěžejním zaměřením, náplní a cílem.

Hlavní činnosti:

Brainstorming na téma učební styly – co se vám vybaví pod pojmem učební styl, jakou máte osobní zkušenost. Následuje test studijních stylů – každý žák pracuje samostatně, test si dle instrukcí i vyhodnotí a výsledky zanese do grafiky pavučiny (viz příloha). Na základě preferenčních učebních stylů se žáci rozdělí do skupin. Ve skupinách pak řeší jednu úlohu ze zeměpisu a jednu z angličtiny s cílem využít doporučení pro jejich preferenční učební styl. Následuje společné vyhodnocení úloh a zástupci skupin sdílí jednotlivá doporučení.

Závěr:

Reflexe a zhodnocení programu, který proběhl.

 


 
Reflexe očima pedagogů:

Ve třídě byl vždy třídní učitel a kolegyně z PPP HK, tedy vždy dva dospělí. Žáci během první části vyplnili testy a zjistili své převažující učební styly. Ve druhé části se rozdělili do skupin podle nejdominantnějšího stylu. Dostali k řešení dva úkoly a měli vymyslet, jak by se vzhledem ke svému stylu učení s úkoly vypořádali. Následně dostaly papír s dalšími možnostmi jak svůj styl v učení využít a hledali, co sami ještě třeba nevyužívají a co by jim mohlo pomoci. V závěru se dozvěděli několik tipů, jak pracovat, když má učitel jiný styl.
Silné stránky: Skupinová práce a návod jak rozšířit možnosti svého učení podle stylu.
Náměty pro zlepšení: Možná vybrat jeden úkol a více pracovat s výsledky žáků.

Back to top