– “Prezentace profesí a práce s portfoliem II.”

Cíl: Rozvoj sebepoznávání s využitím žákovského portfolia.
Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ (spojené ročníky)
Časová dotace: 45 minut
Pomůcky a zdroje: Hra Odborníci, karty Jobbkort, pracovní list Povolání, karty Moře emocí, publikace “Můj strom dovedností” nakl. Taktik .

Úvod:

Hodina bezprostředně navazuje na “Prezentaci profesí”. Vrátíme se ke Školnímu putování – osa na tabuli. Tentokrát se zaměřením “Milníky ve škole a rozhodování o budoucím povolání. Umíme pojmenovat některá povolání.” – žáci slovně reagují.

Hlavní činnosti:

Hra Odborníci: Karty (3-puzzle) jsou rozprostřené na stole. Žáci si vyberou jednu kartu s povoláním, které zároveň pojmenují (všichni se vystřídají). Následně obracejí jednotlivé dílky puzzle a hledají vhodné doplnění své karty. Pokud se jim karta nehodí, kartu zpět obrátí a pokračuje další. Všichni by měli složit obrázek ze 3 dílků.
Čím bych chtěl být: Na stole zůstanou složené karty povolání. Na vedlejším stole jsou pak vybrané Jobbkarty. Žáci si vyberou jednu kartu a snaží se odpovědět na položené otázky: “Která činnost či povolání by se ti nejvíce líbila? Co je důležité, abys uměl/a?”
Co už umíme? Učitel rozdá portfolia “Můj strom dovedností“. Žáci doplňují a zaškrtávají činnosti, které již umí. Následuje společná reflexe vedená učitelem.

Závěr:

Závěrečná reflexe s žáky: “Která část programu tě zaujala nejvíce?”

 


 
Reflexe očima pedagogů:

Žáci spolupracovali velice ochotně. Byla velice vhodná motivace. Vydařila se především práce s emocemi. Žáci pracovali velmi dobře i ve skupinách, jsou na tento typ spolupráce zvyklí. Skupiny byly vzhledem k různorodosti ročníků vybrány účelově. U dětí se slabší pozorností byla viditelná ztráta pozornosti.
Náměty pro zlepšení: Učivo o kariérním uplatnění vkládat do kratších časových úseků ve vhodných předmětech.

Back to top