– Reference

V rámci projektu jsem absolvovala mnoho skvělých školení od velmi pečlivě vybraných lektorů. Každé mělo pro můj pracovní i osobní život nějaký význam. Nejvíce mě asi v životě posunulo školení MBTI vedené paní Mgr. Jiřinou Majerovou. Přestože bylo školení vedeno online formou, tak i přes obrazovku počítače jsme cítili velkou empatii a emoce od paní lektorky i vzájemně mezi účastníky školení. Během prvního dne jsme poznali sami sebe, proč reagujeme v různých situacích různě a vedlo to podle mě ke zvýšení tolerance a pochopení k ostatním lidem. Ve druhém dni jsme pak naše zkušenosti a poznatky aplikovali na žáky ve třídě. Čerpám z toho každý den.

Velkým přínosem pro mě také bylo školení na program Zipyho a Jablíkovi kamarádi. Je skvělé, že tento program na podporu sociálních dovedností u dětí je velmi pečlivě a podrobně připravený. Učitel ho dostane tzv. “na zlatém podnose”. Brzy po absolvování školení jsem se natěšená vrhla na vyzkoušení ve své třídě. Žáci reagují velmi dobře, stávají se citlivější, dokáží se lépe vcítit do druhého člověka. Program nás stále ještě provází, děti se na něj vždy těší.

– pedagožka zapojená v projektu, ZŠ Bezručova, HK


V supervizích vidím přínos pro ty z pedagogů, kteří hledají rozkrytí souvislostí určitého problému ať už v konkrétní pedagogické situaci nebo nějakého osobního postoje k čemukoli ve školním prostředí. Člověk může často nahlížet na situace svým navyklým způsobem nebo má rozkošatělé myšlenky, které potřebuje učesat a vyvodit z nich konkrétní závěr. Líbí se mi forma dotazování, kdy si člověk pod vedením supervizora hledá odpovědi sám v sobě. O to může být přínos rozklíčování větší. Doporučuji všem zvídavým!

– RZ


V rámci projektu jsme se s kolegyní měly možnost zúčastnit supervizí. Byla to pro mě úplně nová zkušenost. Teď jsem opravdu nadšená. Myslím, že je to skvělý nástroj pro podporu učitelů a určitě by bylo moc fajn mít ji k dispozici i nadále. Pokaždé jsme probraly se supervizorkou problémy, které nás zrovna pracovně nejvíce trápily a dostaly jsme možnost podívat se na to z různých úhlů pohledu. Nakonec jsme odcházely povzbuzené, ošetřené a naladěné k překonávání dalších výzev. Nejlepší na tom celém je, že Vám nikdo nenařizuje, jak to máte udělat, ale vlastně si na to přijde každý sám. Také oceňuji bezpečné mimoškolní prostředí.

– pedagožka zapojená v projektu, ZŠ Bezručova, HK


V roce 2021 nás oslovila PPP (Pedagogicko – psychologická poradna Hradec Králové) s nabídkou projektu financovaného z Norských fondů na podporu duševního zdraví dětí a pedagogických pracovníků. Příležitost nás velmi zaujala a s kolegyněmi jsme téměř bez váhání souhlasily. Byly jsme všechny plné očekávání, měly radost, že okořeníme naší práci něčím novým, avšak upřímně jsme si pod některými názvy školení nedovedly představit co nás vlastně čeká.

Prakticky po dvou letech nelitujeme. Jsme neskutečně rády za možnost zapojit se do projektu, protože to pro naši práci měl velký přínos a byl v mnohém inspirující.

Pokud bychom měly vypíchnout, které semináře nás nejvíce oslovily, tak jsme se jednoznačně shodly na těchto třech, které nás doslova pohltily.

1) Online seminář MBTI a MBTI 2
Tento seminář byl promyšlený do nejmenších detailů, co se týče IT podpory ze strany lektorky, tak i velmi poutavou organizací celého semináře, která vedla k aktivitě všech zúčastněných v online prostředí.

2) Seminář Zipyho kamarádi
U toho semináře oceňujeme přehledně a výstižně zpracovanou metodiku, ve které se dobře orientujeme při přípravách do jednotlivých hodin. Po praktickém zavedením Zipyho kamarádů do naší třídy jsme viděly na dětech velké nadšení. Zavedením Zipyho pravidel se celkově zlepšily vztahy ve třídě, komunikace a celkové klima třídy.

3) Nezraňující komunikace
Praktický a poutavý seminář, který přinesl mnoho tipů pro komunikaci, které můžeme aplikovat v každodenním životě a předejít tak mnoha nepříjemným situacím.

Přínosem pro nás byla i metodická setkávání, kde jsme společně s druhou mateřskou školou sdílely svoje pocity, dojmy, myšlenky. Každá jsme si do svého prostředí odnesla něco nového a inspirujícího.

Na závěr bychom ještě jednou rády poděkovaly PPP Hradec Králové za organizaci na tomto velice obohacujícím projektu.

– kolektiv MŠ Náchod Alšova 952


Na metodická setkání jsem se pokaždé těšila. Paní metodička nám dala hodně prostoru se tzv. “vypovídat” o tom, co právě prožíváme, jak se cítíme, co řešíme a nabídla nám podporu, vedení nebo uklidnění podle potřeby. Moc jsme si s kolegyní užily chvíle relaxací a osobnostního rozvoje. Není vůbec špatné, když do školy takto zavítá někdo “zvenčí” a přinese s sebou nové informace a podporu. Jak supervize, tak metodická vedení jsou určitě skvělým nástrojem proti vyhoření učitelů.

– pedagožka zapojená v projektu, ZŠ Bezručova, HK

Back to top